Hey!
poszukuję podobnych filmów z takimi dialogami, albo na podstawie sztuk teatralnych, gdyż ten film wciągnął mnie maksymalnie! myślałam, że minęło 20 minut, a tu film mi się skończył :) Jestem spragniona więcej tak genialnie rozpisanych ról i dialogów! a aktorstwo? no miodzio :)
pozdro!
Pewnie trochę późno na odpowiedź ale dopiero czytam komentarze. Na pewno "12 gniewnych ludzi" (klasyk) i paradoksalnie "Wściekłe psy" Tarantino. Polecam też sztukę teatralną "Norymberga" z Januszem Gajosem (do dostania na DVD). Wiem, że prosiłaś o filmy ale wierz mi naprawdę warto. A Glengarry absolutnie genialne... Pierwszy raz obejrzałem z 10 lat temu na szkoleniu dla...handlowców ;-)))
Przypomniało mi się jeszcze jedno: Czysta formalność (Una pura formalita) z Romanem Polańskim i Gerardem Depardieu.
"12 gniewnych ludzi" widziałam, tobie mogę polecić, rosyjski remake "12". Naprawdę, naprawdę warto. Wlali w tę historię trochę więcej emocji, i takiego... człowieczeństwa.
"Wściekłe psy" również widziałam, i zgadzam się w stu procentach z powodami, dla których mi ich poleciłeś :)
Postaram się załatwić sobie "Norymbergę" i "Czystą formalność"(coś mi się obiło o uszy) Dziękuję!
P.S I wcale się nie dziwię, że puszczają go na szkoleniach dla handlowców, jest po prostu esencją tego tematu. :)
Większość rzeczy, które pisze David Mamet, ale chyba jedynym podobnym do "Glengarry" na podstawie sztuki był "American Buffalo".
Dobre filmy oparte w całości na dialogach to rzadkość. Ale da się znaleźć perełki :)
Big Kahuna, Sunset Limited (mistrzostwo!), Interview (2007), Sleuth (z Judem Law), Garderobiany, genialne - Who's afraid of Virginia Woolf, Good Night and Good Luck, Carnage no i trochę mniej ale jednak - Closer i Sex, Lies and Video Tapes.
No i generalnie - dramaty sądowe, których na pęczki, ale z Dwunastoma gniewnymi (...) na czele.
Poza tymi dobre dialogi znajdziemy w Doubt, Idach marcowych, filmach braci Coen i Charliego Kaufmana. :)
Dzięki wielkie, większość przez ciebie wymienionych znam, i doceniam (chociaż Rzeź mi się nie podobała...) to jeszcze sama z siebie dodam film oparty CAŁKOWICIE na dialogu, to "My dinner with Andre" - bardzo gorąco polecam, mimo że nie byłam w stanie znaleźć polskich napisów, ale jak ktoś sobie radzi z angielskim, to naprawdę warto.
podobny film na podstawie świetnej sztuki i nawet podobna tematyka - kulisy firmy http://www.filmweb.pl/Metoda
a najlepsze filmy ever według sztuk teatralnych to niemal wszystko http://www.filmweb.pl/person/Tennessee+Williams-45157 - szczególnie Kotka, Nagle i Iguana, słynny jest również Tramwaj
Wenus w futrze
Sierpień w hrabstwie Osage
Kotka na gorącym blaszanym dachu
Kto się boi Virginii Woolf
Tramwaj zwany pożądaniem
Wątpliwość
Śmierć i dziewczyna
Serdecznie dziękuję! Parę już obejrzałam, parę już widnieje na liście do nadrobienia, same ciasteczka w gorzkiej czekoladzie ;)
Polecam film, ktory widzialem ostatnio - Tape z 2001. Film, w ktorym przez 3/4 jego trwania widzimy dwoch gosci rozmawiajacych w pokoju, potem dolacza jeszcze dziewczyna. Dialogi, emocje, psychologia postaci sa w tym filmie nieskazitelne. Nie moglem sie oderwac i wyjsc z podziwu dla aktorow i rezysera.
Polecam zwłaszcza równie ambiwaletną:
"Anatomię morderstwa" Otto Premingera,
ale też fascynujące:
"Wyrok w Norymberdze" Stanleya Kramera,
"Oto jest głowa zdrajcy" Freda Zinnemanna,
"Świadka oskarżenia" Billy Wildera,
i
"Zabić drozda" Roberta Mulligana.
"sieć" lumeta. zawsze te dwa filmy mi się ze sobą kojarzyły. Nie dość, że to jedne z najlepszych, w mojej opinii, skryptów w historii kina, to jeszcze plejada gwiazd w obu filmach robi wrażenie. Po prawdzie, gdybym miał wybrać najlepszy aktorsko film w historii, to bym postawił na "Sieć" właśnie. Zresztą, Lumet zawsze dawał pograć aktorom. Pewnie dlatego tylu wybitnych przedstawicieli ów zawodu, tak się garnęło, żeby grać w jego filmach.
"MALICE" czy też "Pełnia zła":
- za największy kompleks boga w dziejach kina
https://www.youtube.com/watch?v=oULiagYNIN8
naukę angielskiego
https://www.youtube.com/watch?v=cYVr5PAEB1M
i łyżkę do lodów
https://www.youtube.com/watch?v=3AeEE_BrMZk ,